onsdag 25 april 2012

Däckad i två dagar och ett brev från Kungen!


I två dagar har jag mått absolut pyton.
Men jag är sakta på bättringsvägen nu känns det som. Skönt.
Jag har kunnat jobba en del här hemifrån idag.
Det är verkligen underligt att det är först när man inte mår bra som man inser hur bra man mår när man mår bra... If you know what I mean...
Det är bara tråkigt att man ska däcka för att få insikten och perspektiven. Jag försöker alltid tänka på, och ta in, alla intryck när jag har det riktigt bra.
Ta ett "snap-shot" av ögonblicket och spara det i minnet.
Och från och med nu jag ska försöka att också vara tacksam för de små sakerna i vardagen. De som kanske känns självklara. Men de är nog inte så självklara som man tror.
En sådan vardaglig händelse att bli lycklig av är till exempel Kaptenens reaktion när han idag kikade in i postlådan.
-Mamma! Vi har fått brev från Kungen! Säger han lyckligt och pekar med sitt lilla finger på övre hörnet av kuvertet.
Tänk om jag själv fick den reaktionen när jag ser fakturorna trilla in.
Jippi! Brev från självaste Kung Neptun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar