måndag 21 januari 2013

Puh vilken härlig helg!

Jag är helt slut. Den gångna helgen var härligt stressig och intensiv. Den började i fredags när jag från tidig morgon till sen kväll lagade mat, då jag satte igång att förbereda lördagens middag som vi "råkat" bjuda in 26 personer till. 

Trots en halvsen inbjudan var det bara en enda som inte kom, det var långt över förväntan och jättekul att så många dök upp. 
Vi väckte med denna middag upp en tradition vi tidigare haft men som legat och slumrat ett par år. Vi bjuder in båda våra föräldrar, syskon, syskonbarn och lite andra nära och kära släktingar på Tapasmiddag.  Vi är väldigt tacksamma att vi har turen att ha familjer som verkligen uppskattar varandras sällskap och det ska ju uppmuntras och vi har därför denna middag så de får träffas och umgås lite

Jag lagade Tapas, i två hela dagar, och dessa tog sedan cirka två timmar att äta upp. Slurp liksom. Men det var väldigt uppskattat och då var det värt varje minut av slit så klart. (Att det dessutom blir av att städa hemmet eftersom vi bjudit hem en massa folk, det är ju bara en tokbonus.)

Igår skulle jag bara vila hade jag tänkt. Men då var det ju så fint väder att det gick ju inte. Det blev en tur på längdskidorna nere på sjön tillsammans med fru PT. Helt underbart var det. 

Idag har jag inte så mycket annat val än att vila. Jag har ont överallt. Både efter att ha stått på klinkergolvet i köket i två dagar och kämpat med kastrullerna, burit mat, och så efter skidturen förstås. 

Kroppen värker, men oj vilken härlig helg det var!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar