måndag 14 januari 2013

Let it snow let it snow let it snow


Hemma igen. Jag sitter med laptopen i knät vid brasan för att få lite värme. Det är tvära kast nu. 

Vi kom hem igår. Från +16 grader och riktigt varmt solsken i helgen, uteserveringar och försommarkänslor  till...snö. Snö och kyla. Jag får nypa mig i armen för att inse att det bara är mitten av januari. Den gågna helgen i Barcelona ställde till det i min hjärna. Jag blev lite förvirrad. Tur vi inte var borta längre. (Eller kanske det är lättare då? Om man fått två veckor i värmen istället för två dagar, då blir det inte så hastigt allting.)

Vintern har hur som helst bara kommit halvvägs, det är bara att inse. Kung Bore kommer att ge oss några dängor till. Än kommer tåg ställas in och bilar svepas av vägen. 

Men jag är inte klar med allt det positiva den här vintern har kvar att bjuda på. Så snöa på bara. Det är ok med mig. Jag gillar vintern. Jag tycker om att dra Kaptenen i pulka till dagis på morgonen. Mer slalom ska det förstås bli, och så längdskidor förstås, om det ska kunna bli någon Tjejvasa. Dags att testa de nyinköpta skidorna och se hur det går med det där att åka platt igen. Och om armen håller.

Just idag är det faktiskt precis sådan vinter som jag vill ha några få minusgrader (4-5 sisådär) och lätt luftigt snöfall. Luften blir så ren och härlig att andas.   

En lång kvällspromenad med en god vän väntar och det ska bli så skönt. 
Jag nynnar vidare helt enkelt. Letitsnowletitsnowletitsnow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar