måndag 17 december 2012

Vilken fest!

Plötsligt händer det...

Det är inte så himla ofta jag partajar loss nuförtiden, det kan jag villigt erkänna. 
Middagar med mycket vin? Japp, ofta. Ett glas skumpa eller två på en bar? Ja absolut, det händer. 
Dans och drinkar däremot. Nej, inte så ofta. Längre.
Men i lördags hände det grejer. Då var det dags för både dans och drinkar. Och god mat. 

Vi var på Trosa stadshotell med ett helt gäng vänner. Övernattning och hela balunsen. Kvällen inleddes med ett klassiskt och helt fantastiskt julbord. Service, mat och dryck i toppklass. 
Efter vi ätit oss in i ett smått komaliknande tillstånd vankades det drinkar "to die for". Eller "to die of", om du frågar min man, av olika anledningar. Min Strawberry daquiri var dödsgod (ja, jag vet att det är en sommardrink, men den var i alla fall tomteröd). Min mans Manhattan däremot höll på att ta kål på honom. Men det var inte bartenderns fel. Den var säkert gjord precis som den skulle. Den var bara inte en drink som passade mannens smaklökar helt enkelt. Förutom det var allt perfekt. Vi fick ett "eget" vardagsrum att husera i där vi kunde spela vår egen musik, och vi dansade för fullt därinne. Helt outstanding. 

Kvällens snackis var ett par suspekta badbrallor som dök upp i alla möjliga sammanhang. Ett tag var de bestämt hos personalen en sväng.

Igår var jag så trött att jag inte ens orkade skriva det här inlägget, men idag är jag mig själv igen, tack och lov. Tröttheten igår påminde mig också om varför jag inte festar loss lika mycket längre. Det är helt enkelt inte värt att vara så trött en hel dag efter. Men då och då är det helt klart värt det. Speciellt efter en kväll som denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar