tisdag 11 december 2012

Essinge kyrka goes Vegas style

Häromdagen satt jag på tunnelbanan och läste Metro när min blick fastnade på denna annons. 
Är det inte fantastiskt? En chans till drop-in bröllop i sann Las Vegas anda i Essinge kyrka. Ta med hindersprövningen och åk dit bara. Glöm för guds skull inte ID-kort. Det finns ett gäng präster och musiker på plats. Och man får tårta!

Redan gift? Men då kanske ni fått barn? Passa på att spontandöpa ungen vetta. 
Allt detta för att det är ett ovanligt spännade datum imorgon. 

121212. 

Var är romantiken kan man undra? Men alla vill ju inte ha romantik, det vet jag ju.

Jag som redan haft ett überromantiskt bröllop blir nästan lite sugen på att gifta mig igen. Undrar om de tar emot de som vill förnya löftena? Jag skulle klä mig som Marilyn Monroe tror jag, eller kanske Britney Spears?

Är det någon av er som läser detta som redan har planer (eller just fick en fin ide tack vare det här inlägget) att åka dit, så hoppas jag du tar detta på allvar och åtminstone kommer dit i cowboyhatt eller utklädd till Elvis. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar