tisdag 18 december 2012

Hemtrevligt gym!


Min sjukgymnast huserar inne i ett gym inte långt från där jag bor. En promenad på tio minuter genom parken bara, och vips så är jag där. Mycket praktiskt.

Det finns så mycket trevligt i det där gymmet har jag märkt när jag sitter och väntar på min tur. Det måste bero på alla pensionärer som håller till där. De motionerar på för fullt och jag tror det är här några av de allra trevligaste pensionärerna håller till. 
Motion är vetenskapligt bevisat att det är bra för humöret, det vet vi ju.

Och varför skulle de pensionärer som kommer dit inte trivas? De får låna små blommiga vattensprutor och små handukar för att torka svetten av pannan och redskapen. I skivsamlingen har jag sett både best of 1979 och lugna favoriter. 

För att inte tala om shoppingen. På ett bord (brevid vattensprutflaskorna) har någon ställt en liten korg med hemmavirkade handledsvärmare för 50kr paret. På andra sidan står det hemmasnickrade fågelholkar man kan köpa, det går att välja mellan en eller upp till fyra våningar.

Är det inte fantastiskt? SATS kan slänga sig i väggen. Det här kallar jag ett gym för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar