fredag 28 december 2012

Från skitväder till skidväder


Igår var det riktigt trist väder hemma. Blött och halt och gråslaskig snö. Värsta sortens vinterskitväder rent ut sagt. 

Men som tur var hade vi andra planer på gång. Sent igår satte vi oss i bilen och åkte norrut. 
Första stoppet är mitt föräldrahem i Dalarna och vi kom fram hit i natt. 
Här är det minsann inget slask. I morse vaknade vi till en blå himmel och inte långt senare kikade solen upp över tak och träd. 
Så vi tvekade inte en sekund utan kastade oss in i bilen och åkte upp till Grönklitts skidanläggning och i de slalombackarna spenderade vi dagen idag. 
Barnen premiäråkte första gången för säsongen och vi hade det helt underbart. 

Kapten var nog mest lyrisk av oss.
-Mamma, det här är så mysigt, när vi åker slalom tillsammans. Och bäst är när jag åker sådär fort så jag nästan tappar balansen och nästan ramlar, men så gör jag inte det utan klarar mig.

Living on the edge. Såklart. Min lilla adrenalinjunkie.

2 kommentarer: