onsdag 26 september 2012

Tuff icketant och en äkta tuff tant

En girlang med ballonger på väg

Igår kröp jag som planerat ut ur min tantbubbla och åkte in till stan. Jag var på ett seminarium, fikade och kollade in senaste designersamarbetet mellan Missoni och Lindex som lanserades igår. Allt detta i härligt sällskap av fru PT.

Jag kände mig inte tantig alls faktiskt. Tvärtom.

Men på eftermiddagen fick jag nog av mitt tuffa otantiga liv och packade ihop familjen och åkte och hälsade på en riktig tant. Äkta vara. En krutgumma.

Vi åkte nämligen och hälsade på min mans farmor som fyller 90 år idag. (Hurra hurra!)

Denna gumma är en helt underbar människa. Pigg i huvudet är hon trots sina år och bara så härlig. Vi köpte med oss tårta och blommor och smyckade hennes rum på servicehemmet med ballonger i taket.

Vi drack kaffe i blåvit servis, åt hallontårta och barnen fick godis. Precis som det ska vara hos en gammelfarmor.

90 år. Det är verkligen inte illa.

Vad som däremot är illa är det här vädret hon får på sin födelsedag. Verkligen trist när hon är värd en höstpromenad med rullatorn i strålande sol.

Och apropå trist väder.
Nu ska jag packa mina saker tillsammans min längtan efter strålande sol och åka till Arlanda... 

Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar