onsdag 5 september 2012

En ny fas i livet


Idag var en stor dag. Jag blev avtackad på jobbet.  Det var med blandade känslor. Lite jobbigt var det att säga hej då till alla härliga kollegor och företaget efter nästan 13 år (två föräldraledigheter inkluderade).

Samtidigt är jag så lycklig och det är oerhört spännade. Jag har nämligen inget nytt jobb att gå till, inte ens en vettig plan. Helt galet jag vet. Men jag fick ”an offer I could not refuse” och det kändes det var dags för mig att gå. Jag har kört fast. Min utveckling som ständigt har gått framåt under åren har stannat av. Jag är redo för något nytt.

Men först, innan jag gör något annat, så ska jag vara ledig och göra precis vad som faller mig in.

Jag ska äta långa luncher på stan. Ta ett glas vin. Ligga på soffan, i badkaret. Ta ett glas vin där med. Träna mitt på dagen. (Utan vin då, det blir så stökigt annars.)

Sen när jag känner mig redo ska jag rensa. Rensa garderoben, rensa huset, rensa trädgården.

Så småningom ska jag rensa mitt CV. Komplettera om det behövs. Fundera på vad jag vill göra när jag blir stor. Kanske gå en kurs. På halvfart. Distans. Typ.

Men allra först ska jag låta allt sjunka in. Känna in läget. Och njuta. Det är det de flesta jag pratat med sagt till mig.

Lycka till nu Sofia– och njut!
Och jag har svarat att jag lovar att göra mitt allra bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar