söndag 9 september 2012

Kräftskiva på Elvan

Efter en skön dag i trädgården med bland annat gräsklippning och rensning, var det igår kväll dags för mig att tillsammans med två av mina bästa vänner gå på en efterlängtad fest. 

Vi var på en krog inne i stan och deras årliga kräftskiva, ett event som alltid är en stor succé. 
Nubbevisor och girlanger i taket. Och tonvis med goda kräftor, det var otroligt generösa mängder mat uppdukat. Stället var fullt med roligt folk. Kändisar i klassen A-Ö, och så såna som vi. Vanliga knegare. (Nåja, själv är jag ju inte ens det längre)

Jag fick av min bordsherre lära mig ett nytt, ytterst sofistikerat sätt att skala kräftorna på för att få ut maximalt med kött. Hade jag kunnat beskriva det i text så hade jag gjort det, men det kan jag nog tyvärr inte. Kanske jag skulle kunna rita, men äsch. Äh, bjud mig på kräftskiva istället så visar jag gärna live.

Idag har jag inte helt oväntat ont i huvudet. Men det var det värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar