lördag 22 september 2012

Tjejlopp?

Jag sprang Topploppet i Hagaparken idag. 
Det är ett ganska roligt lopp som jag verkligen kan rekommendera för den som vill springa och trängas i klump och bli lite underhållen på vägen i form av bland annat discotunnel, sambabrudar, coverband och oljefatsorkester. Man får också en hyfsat bra goodiebag vid målgång. 

Och medalj. Såklart man ska ha en medalj. Fast jag glömde att hämta min medalj, så jag fick gå tillbaka till målgångsfållan och rycka en. Nästa år kanske jag bara tar bilen dit och tar mig en medalj. Det var ju liksom inga problem och slinka in och bara ta en. Om man bara ser lite flåsig ut.

Den där goodiebagen fick mig att undra lite. Hade den delats ut på tjejmilen så hade jag inte reagerat. Men detta är ett lopp för både tjejer och killar. Säger arrangörerna. I goodiebagen fann jag:

1. Senaste numret av Topphälsa
2. En banan (ej krav, dessa bananer förföljer mig)
3. En roman av Michael Nyqvist
4. En vattenflaska
5. En provpåse med müsli
6. Några rabattkuponger

So far so good. Sen låg där:

7. Handkräm. OK, den är väl fortfarande rättså unisex. 
8. Makeup remover wipes. Här börjar det kännas lite fel. Fick verkligen killarna detta också? Men OK. Killar sminkar sig också. Kanske Dregen sprang? Han skulle behöva lite servetter i så fall.
9. Trosskydd. Nej. Jag kan inte komma på en enda kille som skulle behöva sådana.

Men det var en riktigt schysst påse. En av de bättre jag fått.

Vid loppet sammanstrålade jag med några kollegor (eller ja, mer ex-kollegor numera då). 
Vi var anmälda som lag och som tack för det fick vi en picknickkorg efter genomförd runda. Det var så himla trevligt att träffa dem igen. Så härliga människor.
Vi satt i det blöta kalla gräset och åt tillsammans en stund innan det var dags att skiljas åt igen. Jag åkte hem och började planera Kaptenens fotbollskalas som går av stapeln imorgon.

Det slutade givetvis med att jag stod halva kvällen och kavlade vit och svart marsipan till fotbollstårtor.
Att jag aldrig lär mig...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar