torsdag 6 september 2012

From Denmark with (pleeeeenty of) love


Denna gåva fick jag från ett par härliga danska kollegor igår. En fantastiskt bra present. Snask och bok. (Snask och snusk till och med)

När presenten överlämnades frågade jag förvånat om jag verkligen nämnt att jag gillar lakrits, varpå jag fick ett finurligt leende tillbaka.

-      -  Jag såg det på bloggen. Du skrev om choklad med lakrits i.

Så roligt. Det har jag inte tänkt på att jag faktiskt avslöjar sånt i förbifarten. Det var alltså tack vare inlägget om choklad med lakrits som jag nu stod där med en låda av Anthon Bergs finaste lakritsfudge i handen.

Jag undrar nu om det blev just fudge på grund av inlägget om att jag tycker choklad i present är överskattat...? (En eloge till dig K i så fall, för din research)

Oavsett så var fudgen fantastisk.

Och boken. Det var härligt vågat. Jag har inte läst den. Men det är tydligen en omtalad och omdebatterad bestseller. Erotisk som sjutton. Jag bläddrade och häpnade för första gången på länge. (Det var nog senast när jag som nybliven tonåring kom över min första Sidney Sheldon bok.)

Det måste vara något med närheten till sydligare breddgrader, eller kanske det bara är så att danskarna fattar grejen. Det är precis vad jag behöver nu.

Första klassens lakritskola och finlitterär erotik.

Jag är förbluffad.

PS Jag fick ett presentkort på Cervera från företaget också, även det en kanonbra present. Jag måste ju laga någon annan mat med, jag kan ju inte leva på fudge i all framtid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar