måndag 17 september 2012

Kaptenen och Fantomen

Ända sedan min man och jag var i London och av en slump såg Fantomen på Operan (som jag skrev om i det här inlägget) så har Kaptenen varit mycket intresserad av denna Fantom.

Det beror förmodligen på att vi kom hem och var så upprymda över upplevelsen. Han förstod att vi varit med om något spännande och ville veta mer om den där Fantomen som vi pratade så mycket om.

Så jag klickade fram ett klipp från den Hollywoodproducerade filmen på Youtube och lät honom titta på sången "Phantom of the Opera". Efter det var han helt såld.

Titt som tätt ber han om att få se ett klipp eller två från filmen efter vi läst godnattsaga på kvällen. Det spelar ingen roll om han inte förstår något av vad de sjunger. Han frågar mig, så han har ett hum om det, det räcker. Det är fantomen som är spännande när han dyker upp.

Jag har nu lovat att vi ska se hela filmen någon dag.

Jag funderar över vad som ska hända om han börjar prata med kompisarna om Fantomen. För jag tror inte de andra tänker på samma Fantom man säger så. Men det kanske funkar ändå?

Han är rätt tuff, har mask och bor i en grotta. 

Gondolen kanske kan klassas som cool batmobil? Det ryker ju till och med när han åker med den.

Same, same, but different liksom.


1 kommentar:

  1. Dottern här har snöat in på densamma. Filmen har inhandlats och hon har tvingat av trumpetläraren noter och även krävt att orkestern ska spela denna!

    SvaraRadera