söndag 23 september 2012

Bikram gym?

Jag är inte någon vidare entusiast av att gå på gym. I alla fall inte längre. Förut tränade jag ganska mycket på olika gym men jag har liksom tappat lusten för att träna med hjälp av maskiner. Undantaget är ledarledda klasser, det är kul. 
Men jag utnyttjade inte mitt gymkort tillräckligt kände jag och därför blev det i längden onödigt dyrt. Så jag sa upp medlemsskapet, och hittade andra träningsformer. Främst jogging/cykling för kondition och förbränning och Ashtanga Vinyasa Yoga för styrka och smidighet. Det passar mig bra.

Häromdagen såg jag dock att ett nytt gym hade öppnat i närheten av där jag bor. De annonserade om att de hade öppet dygnet runt, vilket lät praktiskt, om än lite läskigt. Jag vet inte varför jag tycker det är läskigt med öppet dygnet runt. Men jag tänkte att kanske jag skulle testa det där med gym igen ändå.

Billigt var det också. Kolla skylten. Endast 199 kr i månaden. Fast det låter lite jobbigt att träna dygnet runt på alla anläggningar samtidigt. Jag har dock inte undersökt detta med detaljerna något närmare.

Igår passerade jag gymet vid 18.30 på kvällen. Snacka om att tappa lusten. Det såg inte så kul ut om man säger så. Undrar om det ens fanns något syre kvar därinne alls?

Kanske är det därför det kostar 199 kr? Medtag egen syrgastub.

Eller så är det en ny variant på Bikram yoga. Fast i gymform. Ett Bikram gym.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar