onsdag 20 juni 2012

Ystad Saltsjöbad

Stranden vid Ystad kl 06.00 en junimorgon

Jag har varit på konferensresa till ett svenskt paradis. Det borde nästan vara straffbart att boka in oss i paradiset när vi ska sitta inlåsta i två dagar. Det var min första tanke när jag såg vart vi skulle åka på kick-off med min avdelning på jobbet. Ystad Saltsjöbad. En idyll.

Fast å andra sidan, märkte jag när jag var där, kan man ju vara glad att man får njuta som bara den de få lediga minuter man hade till förfogande.

En helt fantastiskt promenadslinga längs havet lockade mig att kasta mig ut och jogga när vi fick en timmes ledigt för att checka in.

Och det var så pass underbart att springa där att jag snabbt bestämde att kvällens fest fick ge vika för en tidig sänggång (nåja) och en tidig morgontur i spåret innan dag två satte igång i konferensrummet.

Snacka om att jag var helt utpumpad när jag kom hem igen.

Intensiva diskussionsfyllda dagar och jogging på lediga stunder. Jag skulle kunna sova en vecka.

Men till Ystad – dit ska tillbaka. Och bara slappa och gå på SPA. En annan gång. Och njuta fullt ut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar