måndag 11 juni 2012

Jag fixade det! Nästan....



Såhär blev resultatet. Min lilla fina Peter Pan. Så stolt han var (puh) över sin klädsel. Och så stolt jag var som lyckades fixa en hel outfit av material jag hittade här hemma på söndagsmorgonen, som han också accepterade.

Men ett misstag gjorde jag. Ett ganska grovt sådant. Jag märkte det inte själv förrän Kaptenen på kvällen kom fram och försiktigt pekade på fodralet till Peter Pan filmen. Han undrade när jag skulle göra klart flöjten?

Då gick det upp för mig. I stressen hade jag tillverkat och stuckit åt honom, självaste Peter Pan, en TVÄRFLÖJT.

Hur dum får man bli...? Peter PAN har ju såklart en PANFLÖJT. Det lyckades jag helt glömma bort.
Så jag gjorde en panflöjt åt honom där på kvällskvisten. Och han blev glad igen.
Peter Pan med fel flöjt... (och med Tingeling på axeln).

2 kommentarer:

  1. Vilken söting!
    Du kan ju starta tillverkning av maskeradkläder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh... Jag har nog med att serva Kaptenen. Funderar dock på om han inte ska få börja i någon teatergrupp. Det skulle passa honom fint. :)
      Kram

      Radera