måndag 18 juni 2012

Saker man inte bör köpa på extrapris


Jag är med i något som heter Groupon. Det innebär att jag varje dag får erbjudanden per mail om olika ”superdeals” som gäller under en kort period. Allt från prylar, möbler och skönhetsbehandlingar till resor och hotellvistelser. För minst 50-70% rabatt. Ibland mer. Helt crazy deals, jag vet.

Jag handlar något då och då och är oftast mycket nöjd med mina smått förhastade köp.

Men det finns vissa saker som jag blir lite förvånad över att de dyker upp. Som känns som man inte bör köpa på 50% rea. Som till exempel:
  1. Tatueringar. Jodå. Detta återkommer med jämna mellanrum. Och det lustiga är att det nästa alltid någon vecka efter kommer ett erbjudande om borttagning av tatueringar... Risken är nog stor ändå att något går snett har man ju sett.
  2. Bröstförstoring. Skulle jag någon gång få för mig att göra detta så skulle jag knappast nappa på att göra det via en deal på mailen. Ändå ser jag att folk gör det. Det står en liten ruta hur många som köpt dealen. Och denna deal kommer ganska ofta från olika kliniker. Spara 25.000. Visst det är mycket pengar. Men ändå. Näh. Jag hade inte gjort det. (Speciellt inte på en klinik som heter Gerlee)
  3.  Livscoachning. Men här måste jag erkänna. Denna gick jag på. Jag köpte den. 3 tillfällen med 1 timme av ”få nyckeln till att leva här och nu” och för en starkare självkänsla. Johoru. Jag gick en gång. På den tiden hann jag bli totalt sänkt. Jag förstod inte vad människan pratade om när hon ställde sina frågor ”Sofia. Hur kommuniceeeeerar du med dig själv idag?” Och jag satt där som ett fån. ”Eh? Vaddå kommunicerar med mig själv?” Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag gick därifrån. Så mycket för den boosten. Jag avbokade de resterande tillfällena.
Mina Groupons framöver får bara vara säkra kort. Man vill ju inte att det ska bli fel...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar