måndag 4 juni 2012

En ny rutin!

Jag älskar att titta ut genom vårt köksfönster på morgonen

Idag började med något jag funderat på en tid. 
Nämligen att få till ett grundläggande träningspass tidigt, tidigt på morgonen som jag sen förhoppningsvis hinner "glömma bort" under dagen.

Så jag klev upp klockan fem i morse och tog en Power Walk på 45min och kom hem samtidigt som jag brukar vakna i vanliga fall. Ren bonusmotion med andra ord.

Sen kan jag fortfarande köra något pass på kvällen några dagar i veckan, för det där passet på morgonen räknas ju inte för det hände ju innan jag egentligen skulle vaknat. 
Frisk luft får jag också, och jag älskar att vara ute på morgonen och den där känslan av att jag har hela dagen kvar.
Det här känns som en fantastiskt bra plan.
I alla fall idag. Den första dagen på mitt nya liv, som det så fint heter.

Och därför skriver jag om det här- för då känner jag en större press att fortsätta.
Kanske ska jag köpa ett par gångstavar också. 
Fast då blir det mer ett ordentligt träningspass, och det skulle ju bara vara bonusmotion. 
Nåväl. Vi får se. En sak i taget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar