söndag 23 oktober 2011

Bevingade tankar....

I mitt huvud händer det mycket saker. Det flyger runt tankar, reflektioner och funderingar så jag ibland har svårt att hänga med själv. Jag har hört att man till 95% har samma tankar som under dagen innan och bara 5% är nytt. Det kan omöjligt gälla mig tänker jag då...
Min yogalärare brukar säga att om det kommer det tankar flygande, ta in dem, och släpp sedan taget om dem. Jag har gått på yogalektioner i ett år nu, jag tror jag har lyckats vifta bort tankarna helt vid två tillfällen under året. Det är svårt. Kanske kan jag släppa iväg dem här istället.


I Wikipedia står det:
"Bevingade ord är i tal och skrift allmänt använda uttryck och talesätt, som kan föras tillbaka till en bestämd skrift eller bestämd person."


Min tanke med namnet på min blogg "Bevingade Tankar" är att jag här släpper tankarna att flyga fritt, sprida sina vingar, sväva bort och läsas av den som vill.


Välkommen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar