torsdag 21 februari 2013

Dags att åka hem, och vidare


Idag är sista dagen av min vistelse här i Toscana, för den här gången. Jag kommer tillbaka. Det har varit en händelserik och omtumlande resa. Jag har stiftat nya och helt underbara bekantskaper. Och jag har fått bekräftat det jag trott hela tiden. Det är aldrig fel att åka hit. Oavsett årstid. Vidderna finns ju här, landskapet är nästan overkligt vackert. Städerna och byarna likaså. Människorna är så vänliga och allt är så lugnt och skönt. (Utom i trafiken möjligen.)

Att få vakna upp och höra en åsna skria långt borta, en traktor som plöjer i en av sluttningarna. Att sitta och dricka kaffe och se ut över kullarna och de små byarna som krampaktigt klänger sig fast på topparna.

Lisa för själen. Ro ända in i benmärgen. Lycka för både sinne och mage. Det är Toscana i ett nötskal.

Idag åker vi hem. Jag har kameran och huvudet fullt med minnen.

Jag ska hem och packa om, för nu stundar Tjejvasan, på lördag är det dags att trängas bland tusentals damer i dalaskogarna. Långt från det rofyllda Toscana. Men det ska bli väldigt kul det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar